پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نقشه پوست صورت شما نشان دهنده سلامت است + عکس

نقشه پوست صورت، نشان دهنده سلامت شما

یکی از اعضای مهم بدن چهره یا صورت میباشد، که جلب توجه کننده ترین عضو بدن هم محسوب می شود. علائم روی پوست صورت میتواند نشانگر برخی بیماری ها بوده و سلامت بدن را به ما نشان دهد

صورت یکی از اعضای بدن است که می تواند نمایانگر میزان سلامت اندام های دیگر نیز باشد. ایده نقشه برداری صورت نیز بر همین اساس شکل گرفته است. این ایده بر مبنای تکنیک های پزشکی سنتی شرقی استوار است و این گونه استدلال می کند که، مثلا آکنه مقصر اصلی محسوب نمی شود، بلکه مسائل جدی‌تر درونی بدن به شکل گیری آکنه منجر می شوند و در حقیقت، این جوش ها همانند پیام هشداری هستند که خبر از چیزی اشتباه می دهند.

موسسه بین المللی پوست تکنیک جدیدی را به نام نقشه برداری صورت معرفی کرده است که شناسایی دلایل بروز آکنه را ( با توجه به پدیدار شدن در هر بخش از صورت ) نوید می دهد. با نگاهی به این نقشه، می توانید بحرانی‌ترین دلایل را شناسایی کرده و راه حلی برای دستیابی به پوستی شاداب و سالم بدست آورید.

در قسمت پایین تصویری را مشاهده مینمایید که بر اساس عدد نوشته شده است. این تصویر ایده ای از نقشه برداری صورت میباشد که بر اساس آن میتوان سلامت بدن را زیر نظر گرفت.

skin-topography.jpg

نقشه پوست صورت شما نشان دهنده سلامت است + عکس

مناطق ۱ و ۳

این مناطق مربوط به مثانه و دستگاه گوارش هستند. به عنوان راه حلی ساده برای مشکلات آکنه، باید غذاهای فرآوری شده کمتری مصرف کنید، مقدار چربی در رژیم غذایی خود را کاهش دهید، و میزان نوشیدن آب را افزایش دهید. همچنین، می توانید از ماسک های خنک کننده، همانند نمونه هایی که حاوی خیار و آلوئه ورا هستند، استفاده کنید.

منطقه ۲

منطقه بین چشم ها بیشتر با کبد مرتبط است. پدیدار شدن مداوم آکنه در این منطقه می تواند به معنای مصرف بیش از اندازه الکل، مصرف مواد غذایی بیش از اندازه غنی (به عنوان مثال لبنیات)، یا حتی یک حساسیت غذایی باشد. همچنین، سی دقیقه ورزش روزانه به تسکین شرایط کبد کمک خواهد کرد.

منطقه ۴

اگر مناطق اطراف گوش های شما اغلب ملتهب و دارای جوش هستند، ممکن است کلیه هایتان نیازمند استراحت باشند. نوشیدن آب را افزایش دهید و میزان مصرف کافئین و الکل را کاهش دهید.

مناطق ۵ و ۹

آکنه های آزاردهنده روی چانه می تواند یک روز خوب را نابود کنند. پدیدار شدن آکنه در این مناطق می تواند با سیگار کشیدن، آلرژی داشتن، یا استفاده از تلفن همراه یا روبالشی کثیف مرتبط باشد. افزون بر این، اجازه ندهید دمای صورت، به ویژه در فصل تابستان، بیش از اندازه افزایش یابد. غذاهایی با قابلیت خنک سازی، به عنوان مثال، کرفس، سویا، گوجه فرنگی را بیشتر مصرف کنید، میزان مصرف قند را کاهش دهید و بیشتر در معرض هوای تازه قرار بگیرد.

منطقه ۶

هرچیزی در اطراف چشم ها (از جمله هاله های سیاه دور چشم) به نوعی حاکی از کم آبی بدن هستند. این منطقه به طور دقیق نمایی از شرایط بدن، به ویژه کلیه ها، ارائه می کند. نوشیدن آب را افزایش دهید.

منطقه ۷

فشار خون و سطوح ویتامین B بدن خود را بررسی کنید. شما باید مصرف غذاهای تند را کاهش دهید، گوشت کمتری بخورید و چربی های ناسالم و بد را با چربی های خوب و سالم در رژیم غذایی خود جایگزین کنید. از آنجایی که این منطقه دارای منافذ بسیاری است، از مواد آرایشی مرغوب استفاده کنید و اجازه ندهید آرایش بیش از اندازه روی صورت باقی بماند و پوست را مسدود سازد.

منطقه ۱۱ و ۱۳

مناطق اصلی نشان دهنده استرس و تغییرات هورمونی محسوب می شوند. در شرایطی که این عوامل غیر قابل کنترل هستند، شما می توانید اثر آنها را با خواب کافی، نوشیدن آب کافی، مصرف سبزیجات، و پاکیزه نگه داشتن پوست کاهش دهید.

برای بانوان، این مناطق نمایانگر تخمدان ها هستند و پدیدار شدن جوش می تواند اغلب پیش از قاعدگی رخ دهد.

منطقه ۱۲

پدیدار شدن جوش در این منطقه نشان دهنده عدم تعادل هورمونی است که می تواند در نتیجه استرس شکل گرفته باشد. رژیم غذایی ضعیف و حساسیت های غذایی بالقوه، می توانند بر این منطقه تاثیرگذار باشند، زیرا چانه با روده کوچک در ارتباط است. مصرف فیبر و چای گیاهی که به گوارش کمک می کنند را افزایش دهید.

منطقه ۱۴

التهاب و پدیدار شدن جوش در این منطقه می تواند نمایانگر مبارزه بدن با باکتری ها برای پیشگیری از بیماری باشد. برای کسب آرامش بیشتر، می توانید انجام تمرینات یوگا را مد نظر قرار دهید، خواب کافی را فراموش نکنید، و تلاش کنید عواملی که در شما استرس ایجاد می کنند را مهار کنید.

در شرایطی که نقشه بردای صورت قادر به حل کردن تمام مشکلات پوستی شما نیست، نگرشی منحصر به فرد به این که بدن چگونه به مسائل مختلف واکنش نشان می دهد را در اختیارتان قرار می دهد. بر همین اساس، همراه و حتی پیش از استفاده از روش های پزشکی می توانید با مد نظر قرار دادن گزینه هایی مانند تغییر در رژیم غذایی به مقابله با التهاب و آکنه بروید. این موضوع را همواره به یاد داشته باشید که زیبایی از درون آغاز می شود.

نقشه پوست صورت شما نشان دهنده سلامت است + عکس