شما بدون تسلط بر خود نمی توانید فاتح دیگران باشید.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

علت و راه استفاده از ماسک صورت چگونه است ؟

چرا و چگونه از ماسک صورت استفاده کنیم

در این مطلب شما را با ۵ دلیل استفاده از ماسک صورت و تاثیر مثبت ماسک صورت بر شادابی پوست آشنا می‌کنیم.

استفاده از ماسک صورت در برنامه‌های حرفه‌ای مراقبت از پوست صورت، بعد از این مراحل قرار می‌گیرد:

– پاکسازی.

– بررسی وضعیت پوست.

– لایه‌برداری.

– از بین بردن عناصر زائد و ماساژ.

ماسک صورت، این توانایی را دارد که وضعیت خاص پوست شما یا بعضی از مشکلات پوستی را درمان کند. اگر پوست شما خشک یا کم‌آب باشد، ماسک صورت باید رطوبت مورد نیاز را به آن بازگرداند. اگر پوست دچار قرمزی یا التهاب شده باشد، ماسک باید با هدف تسکین دادن التهاب در نظر گرفته شود. اگر پوست بیش از حد چرب باشد یا منافذش مسدود شده باشند، ماسک صورت می‌تواند ناخالصی‌ها را از پوست بیرون بیاورد.

به‌طور کلی، ماسک‌های صورت باید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت باقی بمانند و معمولا حاوی عناصری مانند آلوئه‌ورا، جلبک دریایی، چربی‌های ضروری، روغن‌های ماساژ، گیاهان دارویی و ویتامین‌ها هستند. بعد از پایان رسیدن فعالیت ماسک، این ترکیب باید از روی پوست صورت پاک شود تا فعالیت‌های بعدی آغاز شوند. این فعالیت‌ها شامل استفاده از تونر، سرم، مرطوب‌کننده، کرم چشم، بالم لب و کرم ضدآفتاب است.

با این مقدمه، شما را با ۵ دلیل استفاده از ماسک صورت و تاثیر مثبت آن بر شادابی پوست آشنا می‌کنیم و نگاه گذرایی هم بر قدم‌به‌قدم استفاده درست از ماسک صورت می‌اندازیم.

۵ گام ساده برای استفاده از ماسک صورت

گام ۱: اگر قصد دارید از ماسک صورت استفاده کنید، اصلا نباید نگران کثیف‌کاری‌های آن باشید، بنابراین، لباس‌هایی بپوشید که کثیف شدنشان اهمیتی نداشته باشد یا حتما موهایتان را طوری ببندید که روی صورتتان نریزند. با این‌حال، بهترین کار این است که از ماسک صورت در وان حمام استفاده کنید.

گام ۲: قبل از استفاده از ماسک، حتما صورتتان را به‌خوبی تمیز کنید تا اثربخشی ماسک را به حداکثر برسانید، بنابراین از پاک‌کننده‌های روزمره برای از بین بردن آلودگی‌ها، چربی‌ها و مواد آرایشی کمک بگیرید.

گام ۳: هم دست‌ها و هم پوست صورت باید کمی مرطوب باشند. علاوه بر این، اصلا ماسک را در ناحیه چشم‌ها پخش نکنید. ماسک را علاوه بر نقاط مهم صورت، به پوست گردن هم انتقال بدهید. بسیاری از افراد معمولا پوست گردن را فراموش می‌کنند، درحالی که باید مانع چروکیدگی پوست گردن شد.

گام ۴: برای عملکرد مطلوب ماسک باید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. برای کسب همه فواید ماسک هم تمام دستورالعمل‌های مورد نیاز ماسک باید جدی گرفته شوند.

گام ۵: هنگام برداشتن ماسک باید با دقت عمل کنید و اصلا به پوست فشار نیاورید. استفاده از آب و یک پارچه یا حوله نرم یا لیف نرم برای پاک کردن ماسک، بهترین کار است. در نهایت هم صورت را با استفاده از حوله‌ای تمیز خشک کنید.

دلایل استفاده از ماسک

دلیل اول استفاده از ماسک: رسیدن به آرامش

ماسک‌های صورت فقط با هدف ایجاد بهبودی در ظاهر کلی پوست طراحی نشده‌اند، بلکه می‌توانند خواص کاملا درمانی هم داشته باشند. زمانی که ماسک‌های صورت با روغن‌های ضروری معطر مانند نعناع و رزماری ترکیب شوند، حس‌های مختلف را تحریک می‌کنند، درنتیجه می‌توانند آرامش خاصی به ذهن بدهند. البته ماسک صورت نیز باید در محیط کاملا آرام و ساکتی استفاده شود، بنابراین، وقتی که تصمیم به استفاده از ماسک می‌گیرید، حتما زمان مشخصی را به خودتان اختصاص بدهید.

برای این کار، می‌توانید وان حمام را از آب داغ پر کنید و تعدادی شمع روشن، در نقاط مختلف حمام بگذارید. بعد ماسک را روی صورت قرار بدهید و داخل وان بروید و اجازه بدهید تا جادوی ماسک در آرامش شروع شود. این تجربه حسی فوق‌العاده، نه‌تنها ذهن و روان را به آرامش می‌رساند، بلکه فواید زیادی هم برای پوستتان دارد.

دلیل دوم استفاده از ماسک: پاکسازی عمیق

فرآیند پاکسازی روزمره به از بین بردن عناصر زائد مختلف از سطح پوست، مانند انواع آلودگی‌ها، چربی‌ها، مواد آرایشی و ناخالصی‌ها کمک می‌کند. با این‌حال، شاید ندانید که استفاده از ماسک صورت، فرآیند پاکسازی را وارد مرحله کاملا جدید و عمیق‌تری می‌کند.

یک ماسک خوب می‌تواند مقاوم‌ترین ناخالصی‌هایی را که زیر لایه‌های اپیدرم پنهان شده‌اند، بیرون بیاورد. بعضی از افراد معتقدند هنگام استفاده از ماسک صورت، فرآیند سم‌زدایی از پوست را کاملا احساس می‌کنند و متوجه تغییرات پوست حین عملکرد ماسک می‌شوند. توانایی ماسک‌های صورت در فرآیند پاکسازی عمیق و جدی واقعا باورنکردنی است، زیرا وضعیت منافذ پوستی را به‌گونه‌ای بهبود می‌بخشند که کاملا آشکار و محسوس به نظر می‌رسند.

دلیل سوم استفاده از ماسک: باز کردن منافذ پوستی

ماسک‌های حاوی بنتونیت (نوعی خاک رس)، به از بین بردن آلودگی‌ها و جذب چربی اضافی به‌وسیله پوست کمک می‌کنند. از طرفی، مانع تجمع سلول‌های مُرده پوستی روی پوست می‌شوند. زمانی که همه عناصر زائد از روی پوست حذف شوند، ‌قطعا انسداد منافذ پوستی هم تا حد زیادی برطرف می‌شود. همه ما می‌دانیم که انسداد منافذ پوستی واقعا دردسرساز است، زیرا عناصر زائد به‌اندازه‌ای در لایه‌های عمیق پوست فرومی‌روند که شرایط برای رشد و گسترش باکتری‌ها فراهم می‌شود.

زمانی که رشد باکتری‌ها شروع می‌شود، سریعا با انواع و اقسام جوش‌های ریز و درشت روی صورت مواجه می‌شویم که حداقل تا چند روز ما را آزار می‌دهند. استفاده منظم از ماسک صورت به تمیز نگه داشتن پوست و جلوگیری از انسداد منافذ پوستی کمک می‌کند، بنابراین، یکی از مهم‌ترین دلایل برای استفاده از ماسک‌های صورت، مقابله با انسداد منافذ پوستی است.

دلیل چهارم استفاده از ماسک: افزایش درخشندگی پوست

ماسک‌های صورت، مخصوصا انواع حاوی نعناع خارش‌زا، می‌توانند نقش موثری در تقویت گردش خون در ناحیه صورت داشته باشند. بعد از خشک شدن این ماسک‌ها روی صورت و ایجاد نوعی حالت سفتی، برداشتن ماسک باعث انبساط رگ‌های خونی موجود در پوست می‌شود. این حالت، وضعیت عمومی پوست را بهبود می‌بخشد. با توجه به همین نکات، استفاده از ماسک باعث نرم‌تر و صاف‌تر شدن پوست صورت، ایجاد درخشش و نوعی طراوت خاص در آن می‌شود، بنابراین، زمان استفاده از ماسک‌های حاوی نعناع از احساس سوزن‌سوزن شدن پوست نترسید و بگذارید که ماسک، پوست شما را متحول کند.

دلیل پنجم استفاده از ماسک: کمک به رژیم مراقبت از پوست

استفاده منظم از ماسک‌های صورت، اثربخشی همه محصولات مراقبت از پوست را افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید محصولاتی مانند لوسیون‌ها، سرم‌ها و انواع کرم‌های شبانه، سریع‌تر و عمیق‌تر به‌وسیله پوست جذب شوند، هرگز نباید استفاده منظم از ماسک‌های صورت را فراموش کنید. این کار باعث می‌شود همه محصولات محافظت‌کننده و مرطوب‌کننده، عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشند، بنابراین، شما بعد از مدتی با نتایج مثبتی مواجه می‌شوید که تا قبل از کمک گرفتن از ماسک‌های صورت، هرگز ندیده بودید.

۲ ترفند زیبایی برای استفاده از ماسک‌های صورت

 ترفند ۱: قبل از استفاده از ماسک صورت، مقداری ژل چشم یا کرم چشم به اطراف چشم‌ها بزنید. این کار از پوست بسیار ظریف و حساس دور چشم‌ها محافظت می‌کند و مانع کاهش رطوبت این ناحیه مهم از صورت می‌شود.

ترفند ۲: زمانی که ماسک صورت خشک شد و زمان برداشتن آن رسید، یک لیف نرم و گرم و مرطوب را روی صورت بگذارید و آن را برای چند ثانیه روی پوست صورت نگه دارید. این ترفند، فرآیند شستشوی ماسک را بسیار راحت‌تر می‌کند.

علت و راه استفاده از ماسک صورت چگونه است ؟