کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اثر باکتری های دندان بر تومورهای سرطانی روده بزرگ چیست

باکتری های دندان می تواند باعث تکثیر سرطان شود

باکتری‌ هایی که باعث بیماری‌های دندان می‌شود از جریان خون کمک می‌گیرند تا به روده بزرگ برسند که سبب تکثیر و سرعت گسترش سرطان می‌شوند. بسیار مراقب باکتری های دندان خود باشید. تحقیقات جدید نشان می‌دهد، باکتری‌هایی که باعث بیماری‌ های دندان می‌شود از جریان خون کمک می‌گیرند تا به روده بزرگ جایی که آنها می‌توانند خود را به تومورها متصل کرده و رشد کنند، برسانند.

زیست شناسان آمریکایی کشف کردند که باکتری رایج nucleatum Fusobacterium با استفاده از یک پروتئین به نام Fap2 به سلول‌های سرطانی کولورکتال می‌چسبد و همانند سپری برای تومور در برابر سیستم ایمنی بدن عمل می‌کند. وجود این میکروب یکی از مهمترین نشانگرهای سرطان روده بزرگ است و سبب تکثیر و سرعت گسترش سرطان می‌شود، به علاوه این پروتئین سبب کاهش توانایی سیستم ایمنی در مبارزه با سلول های سرطانی و متاستاز می‌شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سرطان کولورکتال، علایم و درمان

محققان بر این باورند که شناسایی این پروتئین و نحوه عملکرد آن در پیشگیری و درمان سرطان روده بزرگ نقش مهمی دارد، همچنین شناسایی این پروتئین می‌تواند در ساخت داروهای درمان‌کننده نیز موثر باشد.

عوامل متعددی از جمله عدم تحرک، سیگار و مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز، در افزایش احتمال بروز سرطان کولورکتال موثرند. لازم به ذکر است، سرطان روده بزرگ سومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در آمریکاست.

اثر باکتری های دندان بر تومورهای سرطانی روده بزرگ چیست